The importance of reading and writing as a way of (re) socializing the students of the modality of education of young people and adults of the high school of the city of São Luís in the female and male prison
DOI:
https://doi.org/10.46901/revistadadpu.i10.p434-441Abstract
Este trabalho apresenta uma pesquisa sobre a escrita e a leitura dos alunos da Educação de Jovens e Adultos no presídio feminino e masculino no estado do Maranhão através da realização do 1º Concurso de Redação da Defensoria Pública da União no Brasil em todas as capitais com o Título: Eu tenho direito e a DPU está comigo. Teve-se como objetivo geral: analisar de forma crítica e reflexiva a pesquisa, metodologia e o resultado deste trabalho que culminou em duas premiações em 1º lugar, sendo uma aluna do presídio feminino e outro aluno matriculado numa escola regular ambos da modalidade EJA. Os objetivos específicos foram demonstrar as funções da Defensoria Pública da União e incentivar os alunos escreverem uma redação sobre seus direitos. Diante dos resultados obtidos, percebeu-se que os alunos que tinham mais práticas com as leituras e as escritas tiveram melhor êxito nas suas redações.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
A. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication;
B. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g.: publishing in an institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal;
C. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g.: in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, since this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work.